Drömbarnbarn

När jag kom hem från skolan gick jag till mormor. Det var tänkt att jag egentligen bara skulle lämna boken jag köpt, men jag liksom fastnade där. Vi hade det så mysigt så.
Jag hjälpte henne att sträcka lakan och att skriva ut recept, sedan åt vi pannkisar.
Kom hem alldeles nyss, jag har alltså pluggat 0 matte. Ingen matte alls alltså. Men jag kom fram till att det är nog bäst att inte plugga idag. Eftersom att jag inte fattar ett jota av det vi har till på onsdag skulle jag ändå bara suttit och lipat över att varje tal blev fel. Det skulle liksom tära på mitt självförtroende. Därför bestämde jag mig för att inte plugga någon matte.

Eh, världens sämsta ursäkt, jag vet!
VARFÖR HAR JAG INTE PLUGGAT!?!?!?!?
Och hur hade jag tänkt att hinna få in allt i skallen på EN eftermiddag imorgon!?!?!?!
Jag blir så fruktansvärt sur och besviken på mig själv. Jag tror att mina tankar om mig själv just nu tär mer på själförtroendet än om jag skulle pluggat.

Lilla Hanna, vad ska det bli av dig egentligen?


Kommentarer
Postat av: Stina

1. Jag är mormors bästa barnbarn, Dont try it

2. Gillar uttrycket "jag inte fattar ett jota" jag ska nog börja använda det lite oftare

3. Det du inte lärt dig i matte är lärarens fel. Förstå

2011-02-22 @ 00:32:51
URL: http://whatstinadid.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0