Dag 6 - min tro

Entligen är jag ju kristen, eftersom att jag är döpt och konfirmerad, men jag är inte kristen på det sättet att jag tror på det.
Jag tror på karma, och på ödet.
Jag tror att allt som händer har med karma och ödet att göra, och jag är ganska fast vid det. Jag lever efter det kan man säga, utan att tänka på det så försöker jag vara så bra som möjligt för att bra saker ska hända.
Jag tror att allt händer av en anledning, och att det är ödet som avgör vissa saker.
Det är min religion, den har inget namn än, men medlemmarna är min vän Hampe och jag. Vi brukade diskutera dethär med tron och kom fram till att vi trodde på exakt samma saker. Just karma och ödet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0