Dag 5 - ett ögonblick (försenat)

Jag var 6 år, år 2000. Det var augusti och jag skulle börja i skolan.
Johanna kom och hämtade mig på morgonen, och så gick vi dit. På Jonslunds skola var det ju alltid ett tema varje år, och detta året var det Os. De hade tagit dit en brottare som tagit brons i det förra os och alla elever som ville fick brottas med honom på mattorna som de lagt ut, där det då stod en båt.
Jag gick direkt och ställde mig i kön och fick brottas med denne man.
Oj vad jag kände mig cool. Efteråt fick alla varsin Os medalj och vi fick godis i alla os-ringarnas färger. Det var tider.
Och jag minns exakt vad jag hade på mig, jag tror tillochmed att det finns en bild på mig och Johanna när vi står där på skolgården. Första dagen i skolan.
haha -  var det det bästa ögonblicket hon kunde komma på? tänkte ni
Jag har tänkt hela dagen på vilket ögonblick jag ska ta, jag har ju varit med om ganska många ögonblick i mina dagar, men jag kom inte på något. Och så helt plötsligt kom jag att tänka på den gången första dagen i skolan och jag brottades med en os-medaljör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0