Dag 4 - vad är kärlek?

Jag har det lite tajt med tanke på den näst intill ogjorda uppsatsen som ska in imorgon, därför tänker jag överlämna ordet till en av mina favoritbloggare; Hannour.

För att hon är så jäkla snygg också!

"En tanke slog mig härom kvällen, när jag låg nedbäddad i randiga lakan. Det brukar sägas att älskar är ett väldigt starkt ord, att "jag älskar dig" är det finaste en människa kan säga en annan. Jag tycker det är väldigt fint att säga jag älskar dig, bara för att det är så sällan vi gör det. Vi säger, åh jag älskar den låten, den prickiga kjolen, kakorna med choklad i, men så sällan till de människor vi verkligen tycker om. Nu svävar jag iväg igen, tråden hanna, den röda tråden. Tanken som slog mig var i alla fall, att det egentligen är mycket starkare att säga "jag är kär i dig". Att vara kär innebär två. En pojke är kär i en flicka, en flicka i en pojke, en pojke i en pojke, eller en flicka i en flicka. Det är alltid två. Sakerna vi älskar är så många, mamma, pappa, bror, syster, dofter, berlocker, namn eller ord, men vår kärlek tillhör en. Jag är kär i dig. Jag är din. Två i en bubbla. Två. Är inte det egentligen så mycket finare? "


"Kärlek har visst inga gränser. 
Det finns visst ingen kärlekslag
Inga regler att bryta mot. 
Så säger filmkärlek, bokkärlek, barnkärlek. 
All kärlek är väl samma. Sammetsväg ljuv och fin.
Och finns det regler att bryta mot så bryter man mot dem
och finns det lagar att trotsa så trotsar man dem. 
Två för kärlek. För kärlek. 
För nästan alla i världen förstår orden "I love you"
Nästan alla i världen förstår symbolen av ett hjärta, ett finger som pekar först på mig, sedan på dig. 
Men alla alla alla förstår ett hjärta som bankar och slår."


"Natten är det bästa jag vet, men ibland drar den mig tillbaka.
Tillbaka till något som gör ont, gör kudden blöt och något som får mig att skaka. 
Mina fingrar att frysa
Hela mitt ansikte att spännas. 

Får det göra ont?
Får kudden vara blöt?
Får jag skaka?
Får mina händer frysa?
Får det göra ont när det borde ha läkt?

Får det göra ont efter för lång tid?"


"Jag letade efter ditt leende i korridoren idag."


Detta blev lite snabbt ihopslängt och kanske inte alls bra?
pöss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0